top of page

מהי יזמות חברתית?

עודכן: 6 במרץ

בעשור השלישי של המאה ה-21, עולם היזמות נחשב לתחום רלוונטי וחזק מתמיד. בעידן הטכנולוגיה, ההייטק והחשיבות החברתית, כמעט אין תחום שהיזמות לא הגיעה אליו. יזמות מתייחסת להקמת ארגון או פעילות למטרת שינוי וחדשנות. ישנם סוגים רבים של יזמות; יזמות עסקית, יזמות פוליטית, יזמות סביבתית, יזמות של פרויקטים ארעיים וגם יזמות חברתית.



יזמות חברתית

יזמות חברתית היא סוג היזמות בעל הערך האנושי העליון ביותר. ביזמות חברתית, הדגש הוא על הפריטים בחברה ועל איכות החיים שלהם. לרוב, יזמות חברתית תקום ללא מטרות רווח וכלכלה, אלא מתוך צורך חיוני לעזור לאנושות או לאוכלוסיות בחברה שזקוקות לעזרה. המטרה העיקרית ביזמות חברתית היא להביא לידי שינוי חיובי בהתנהגות החברה ולשמר אותו. בהמשך, אותו מיזם יוכל להמשיך לפרוח ולהצליח, ולהכניס תחתיו עוד תחומים שיניבו תמורה, בין אם רגשית או כלכלית. יזמות חברתית היא תחום שהולך יד ביד עם היזמות העסקית.

מה יזמות חברתית כוללת?

יזמות חברתית בדרך כלל תעסוק בנושא חברתי חשוב על סדר היום, זה יכול להיות חינוך ילדים או בני נוער, העצמה נשית, דאגה לקשישים, מתן עזרה לסטודנטים, עזרה למשפחות קשות יום ועוד ועוד. במסגרת המיזם החברתי, האחראים מעלים בעיות חשובות ועובדים על פתרון חדשני ויעיל שישנה את פני סדר היום של אותה קבוצה מוחלשת ויתרום לאיכות החיים שלה ולהכרה בה. בסופו של דבר, התרומה הזו משמעותית כיוון שהיא תורמת לתחומים נוספים כמו כלכלה, פוליטיקה וזכויות אדם.

מה צריך כדי להיות יזם חברתי?

תהליך היזמות כרוך במספר היבטים משמעותיים והוא קודם כל תלוי ביזם וברעיון שלו. כל יזמות מבוססת על יחסי אנוש מצוינים ורעיונות פרקטיים. היזמות החברתית דומה ליזמות עסקית במספר מאפיינים; על היזם להיות ממולח, כריזמטי ובעל ראש יצירתי. מנגד, ביזמות החברתית יש דגש גדול על האימפקט שמייצר המיזם - ככל שהוא נוגע באוכלוסיה גדולה יותר, כך הוא ישפיע יותר וסביר להניח שיצליח יותר. יחסי האנוש בחברה חשובים במיוחד במקרים בהם היזמות עוסקת בנושא חברתי. חשוב מאוד לדעת כי מדובר בתהליך שיכול להיות איטי, ולעיתים לוקח זמן רב עד שקוצרים את הפירות שהוא מניב. אנחנו ממליצים ליזם המתחיל לקחת מספר שיעורי עזר או ליווי מקצועי בצעדיו הראשונים בתחום. החברה שלנו, Gindiinnovation, מציעה שירותי עזר בנושאי היזמות, עליהם נרחיב בהמשך.



מהו התגמול ביזמות חברתית?

התגמול העיקרי ביזמות החברתית הוא תגמול חברתי, ניסיון בתחום והכרה ברעיון, יצירת קשרים בעולם החברתי והעסקי, ביסוס מעמד הארגון או בעליו ועוד. יזמות חברתית מתאימה מאוד למי שיש לו רעיון חברתי חשוב והוא מעוניין לחלוק אותו עם החברה ולעזור לאלפי אנשים אחרים. נוסף על כך, יזמות חברתית מתאימה גם לאנשים שמגיעים מתחום היזמות העסקית והם בעלי תקציב וניסיון בניהול פרויקטים מסוג זה. מלבד זאת, כל מיזם חברתי שמקדש מטרה חשובה יכול להצליח, להיכנס לשוק ואף לייצר רווחים כלכליים נאים.

קורסים בנושא יזמות

הסביבה בה אתם חיים חשובה לכם? אתם מעורבים חברתית? רוצים להיות יזמיים חברתיים? Gindiinnovation כאן בשבילכם! תקבלו כלים ותרכשו ידע חיוני שחשוב לכל יזם מתחיל או בעל ניסיון. בין השירותים ש- Gindiinnovation מציעה ללקוחות שלה: סדנאות והרצאות בנושא יזמות, פיתוח חדשנות בארגונים, פיתוח עסקי, ליווי וייעוץ עסקי. כמו כן, בחברת Gindiinnovation פותחו מערכי לימודי ייחודיים שנבנו על בסיס הניסיון וההצלחה של החברה בשוק, ואנחנו נשמח לארח אתכם ולעזור לכם להניע את היוזמה שלכם לכיוון ההצלחה.



bottom of page