top of page

למה כדאי לך להיות יזם חברתי?

עודכן: 6 במרץ

יזמות חברתית הפכה לכינוי לא רק עבור תרומה משמעותית לחברה, אלא עבור יזמות עסקית שעל הדרך גם מכניסה רווחים כלכליים נאים. היוזמה החברתית יוצאת מנקודת הנחה שהחברה זקוקה לשירות מתקדם וחדשני שיתרום משמעותית לפריטים החיים בה ויגביר את האימפקט החברתי והחזון העסקי של המיזם. איך מגיעים לזה? איך הופכים להיות יזם חברתי מנוסה ומצליח בעולם היזמות העסקית? יזמות חברתית ויזמות עסקית הולכות יד ביד, ולא רק שהן משולבות זו בזו, כל אחת מהן הכרחית לקיומה של השנייה.


מחשבה

הצורך החברתי מוליד רעיון עסקי

יזמות חברתית ויזמות עסקית הולכות יחד מהסיבה הפשוטה שעולם העסקים מתבסס על רעיונות מצוינים והנעה כלכלית שמוציאה אותם לפועל. בעולם עסקי גדול ומגוון כמו שאנו חיים בו, לא מספיק להביא רעיון טוב ולספק צורך קל. בעולם היזמות העכשווי חייבים להביא את הטופ של הטופ – רוצים ליזום חברתית? תפעלו למען צורך חיוני ובסיסי שישנה את חיי קהל היעד מן הקצה לקצה. יוזמה חברתית יכולה להיות כל תחום עסקי שנותן מענה לצרכי רווחה; זכויות אדם, אוכלוסיות בסיכון, עוני, חינוך ועוד. בכל חברה יש היררכיה שבסופה נמצא אדם הזקוק לעזרה – זה קהל היעד שלכם. כל יזם יכול להיות יזם חברתי, זה תלוי בכישורים שלו ובאג'נדה שהוא מביא לשוק היזמות שלו. אז למה כדאי להיות יזם חברתי? הנה 4 סיבות מצוינות בשבילכם:

1. אימפקט חברתי מוביל להשפעה

כמעט כל פרויקט חברתי שמקבל את מלוא הפרסום והופך לסיפור הצלחה, משמש כפרויקט דוגמה לפרויקטים אחרים בתחום, אחד כזה שנושאים אליו את העיניים ומנסים להתחרות בהצלחה שלו. הצלחה של יזמות חברתית משמעותה כניסה לעולם העסקים ופתיחת דלתות חדשות בתחום היזמות. אחד מהיתרונות הגדולים ביותר הוא אימפקט חברתי שמקפיץ את היוזמה בכמה רמות והופך אותה לחברה עסקית מן המניין עם קשרי חוץ, שיתופי פעולה ותגמולים מתאימים – כל מה שיזם בעולם המערבי יכול לחלום עליו.

2. מענה לצרכי החברה

כשאתה פועל למען החברה, החברה מחזירה לך בחזרה. לא רק ברווחים כלכליים, לא רק בפרסום, אלא גם במעמד של חברת יזמות שיקנה למיזם שלך את כל האפשרויות הכי טובות להמשך פעילות ועבודה שוטפת. כל יזם חולם להגיע הכי גבוה שאפשר, ואם אפשר על הדרך לקבל הערכה וסיפוק עצמי, למה לא? ככל שתיתן מענה ראוי לצרכי קהל היעד שלך, כך תהפוך למומחה בתחום והמיזם שלך יעלה בסולם העסקי. כאשר מדובר ביוזמה בעלת ערך חברתי, הסיכוי לגייס משקיעים ולנהל שיתופי פעולה הוא גבוה יותר.


יד על יד

3. קשרים

זוהי אחת התרומות המשמעותיות ביותר שיוזמה חברתית יכולה להעניק לבעליה. בעולם היזמות העסקי, אין יותר טוב מיצירת קשרים וחיזוק המעמד של המיזם. ככל שתפתח יותר קשרים, כך החברה שלך תהיה יציבה ומצליחה יותר. בעולם העסקים יש שיתופי פעולה רבים ויש הזדמנויות פז שיכולות להגיע רק בעזרת הקשר הנכון. חשוב מאוד לצאת החוצה, ליצור קשרים, לבצע שיתופי פעולה ולהיות נוכחים בכל הפגישות והכנסים החשובים בתחום. קשרים טובים לא רק ימנפו את האימפקט של היוזמה שלכם, אלא יסייעו לכם להיות אנשי עסקים מקצועניים ומוכרים יותר ויפתחו בפניכם מגוון של אפשרויות עסקיות נהדרות.

4. ערך גבוה ותשואות גבוהות

הצלחה של יוזמה חברתית לא רק עושה הרגשה טובה בלב. עם ההצלחה של היוזמה, מגיעות גם הזדמנויות והצעות ממשקיעים או משתפי פעולה כאלה ואחרים ששמעו על היוזמה שלכם והתרשמו ממנה. היוזמה החברתית תעניק לכם לא רק ערך חברתי, אלא גם ערך כלכלי שיעזור לחברה שלכם לצמוח, ולהמשיך להעניק סיוע בתחום היזמות ואולי אפילו להתרחב לתחומים אחרים. רווחה כלכלית היא רלוונטית וחשובה לכל מיזם באשר הוא, כיוון שהיא שומרת על המיזם יציב על הקרקע .




bottom of page