top of page

כלים ליזמות חברתית לדור הY

עודכן: 6 במרץ

דור ה-Y, הלא הוא דור המילניום, מתייחס לאנשים שנולדו בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20. כילדים שגדלו לתוך סביבה טכנולוגית מפותחת וחדשנית, בני דור ה-Y הפכו לצעירים חכמים ויצירתיים. הנגישות שלהם לעולם הטכנולוגי היא קלה יותר, וכך גם הרצון להתפתח, ליצור ובעיקר ליזום. בני דור ה-Y עשויים מחומר נהדר להקמת יוזמות חברתיות ואף להצלחה בהן. מהם הכלים בעזרתם בני דור ה-Y יוכלו להשתמש כדי להקים יוזמות מצליחות? ל Gindi Innovation יש את התשובות בשבילכם.


חבורת צעירים

הצורך החברתי מוליד רעיון עסקי

הצלחת מיזם תלויה בגורמים רבים, ובראשן עומד רעיון מבריק וחדשני. על מנת להתחיל מיזם מ-0 ולנהל אותו על הצד הטוב ביותר, צריכים להיות מצוידים בכלים הנכונים. אתם צעירים שרוצים להצליח בתחום היזמות? Gindi Innovation ריכזה עבורכם 4 כלים חיוניים להקמת מיזם:


1. מטרה

הכלי הראשון שיוביל אתכם להקמת המיזם הוא המטרה שאתם רוצים להשיג. מהי התשוקה הגדולה ביותר שלכם? איזה קהל יעד מעניין אתכם? באיזה תחום אתם הכי טובים? המטרה שלכם תביא אתכם למימוש הרעיון המרכזי ביוזמה. בדרך כלל כשיזם מתחיל פרויקט, יש לו רעיון ראשוני אפילו אם מאוד בסיסי. עם הזמן ועם ליווי מקצועי וייעוץ מתאים, הרעיון עובר שיפוץ וליטוש עד שהוא הופך לרעיון המושלם.


2. התמדה וסבלנות

התמדה היא תנאי מפתח להצלחה של כל מיזם באשר הוא. בין אם אתם מתכננים להקים יוזמה חברתית או חברת סטארט אפ עם רעיון מדהים – אתם צריכים להתמיד בתהליך. התמדה כוללת בתוכה סבלנות, הבנת תהליכים והבנת המודלים העסקיים שהתכנית שלכם הולכת לפיהם. לאחר הבנה עמוקה של המודל העסקי, כדאי להמשיך ולחקור את קהל היעד ואת אפשרויות הפיתוח והשיווק שעומדות בפניכם. הצלחה לא נרשמת בין לילה, ולכן כדאי מאוד להיעזר בסבלנות ולהתמיד על חידוש הרעיונות, קיום פגישות עסקיות, יצירת קשר עם משקיעים, הבנת קהל היעד ועוד.


ארגז כלים

3. ניהול קשרים

הקמת מיזם תלויה ביצירת קשרים אישיים עם השותפים שלכם, העובדים שלכם, קהל היעד שלכם, המשקיעים שלכם והמתחרים שלכם. תעשו מחקר, תקראו, תיצרו קשר עם קהל היעד שלכם, תלמדו על המתחרים שלכם – כל פיסה של מידע תעזור לכם להשלים את הפאזל הגדול ולטפס במעלה סולם ההצלחה של עולם היזמות. יזמים מפולפלים יודעים למנף את הרעיון שלהם, לשכנע, לגשת למקומות הנכונים ולדבר עם האנשים הנכונים. שיח נכון הוא דרך יעילה להצלחה עסקית - תעבדו עם אנשים שמדברים באותה שפה שלכם, שיש לכם מן המשותף ושיש לכם את אותה מטרה עסקית.


4. רווחים

יוזמה חברתית או עסקית קמה קודם כל כדי לענות על צורך חשוב מאוד וליישם את הרעיון באופן היצירתי והנוח ביותר. לא כל יוזמה מונעת תחילה מרווח אישי או כלכלי, אם כי יש לזכור כי הרווחים הם חלק חשוב מהיוזמה. חשוב להגיע ליוזמה עם הבנה בסיסית בעולם הכלכלי והמודלים הפיננסיים שיזמות כרוכה בהם. במשך הזמן, היזם מתנסה ולומד עד שהוא מצליח למנף את הרעיון שלו לרעיון שיניב בהמשך גם רווחים נאים.


bottom of page